onsdag den 25. juni 2014

En sommerbluse i hør og bomuld af den tykke slags

Barnebarnet og jeg strikker på en bluse til oldemor til WWKIP 2014 hos Garnudsalg i Gug - hun flytter maskemarkører og holder på pindene og går ind i huset- fanger tyven - ud af huset- væk. Det blev til ca 20 m denne gang. Ret godt klaret af et barn på ikke engang 2½ år. Hun ser meget koncentreret ud og det var hun også.


Her er resultatet af anstrengelserne. Det er en sommerbluse til min mor, der fylder 83 år på lørdag. Egentlig denne model  www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=128&d_id=27&lang=dk men den var alt for stor i halsen og jeg måtte tage næsten 40 m fra på p nr 5- det er rigtigt meget. Så ændrede jeg også mønstret så de søde blade fra kanten også kom med i toppen. Selvom jeg ændrede størrelsen og havde rigtig strikkefasthed så var der lidt for lidt garn, så den fik en lille runding i smalle striber.
Garnet er noget lækkert tykt bomuld-hør som vil gøre sig her i varmen. Farven er umulig at fotografere men den er lys mintgrøn. Farven kan du se her https://www.google.dk/search?q=farvekort&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=luqqU6_3L-boywOxjYLYDA&sqi=2&ved=0CBwQsAQ&biw=1301&bih=683#facrc=_&imgdii=_&imgrc=dvWq8gGDDZfREM%253A%3BbSwyb0cTh-WetM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.toernes.dk%252FPERMIN%252FIMAGES%252FPermin%252520broderier%252FDMC_9-12.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.toernes.dk%252Fbroderi_tilbeh%2525C3%2525B8r%252FDMC_Amager.htm%3B487%3B700 Det svarer  til farve 3817 og striberne er hørfarvede.

Jeg håber hun bliver glad for den og den bliver brugt her i sommer.

8 kommentarer:

Lene sagde ...

Øv jeg så dig slet ikke til strikkedag, men jeg kom også først efter klokken 15 :-)
Dejligt med en mormor, der vil lære fra sig :-)

Eva sagde ...

Den er rigtig fin, din gave-bluse.

Sikke en dygtig lille pige. Men hun kan jo også lige så godt få startet.

Lydert sagde ...

Det ser vel nok hyggeligt ud, når I sidder der og strikker.

Kirsten sagde ...

Skønt billede :) når hun sådan bliver flasket op med strik, skal hun nok få det lært en dag :))

Karin Grøn sagde ...

Hej Lene- nej da var vi nok lige kørt- vi kom ved 13 tiden og spiste frokost på græsset og strikkede en halv times tid og så gik vi i butikken og så måtte vi køre hjem da Caroline jo skulle sove til middag. Så det var ærgerligt at vi ikke mødtes. Det kunne have været spændende at møde dig.

Karin Grøn sagde ...

Eva- tak skal du have- ja hun er en dygtig lille pige. Det er altid hende der kommer og vil være med og sætter sig og beder om at fange tyv.

Karin Grøn sagde ...

Lydert- hun synes det åbenbart, for hun kommer futtende lige så snart hun ser strikketøjet.

Karin Grøn sagde ...

Kirsten- man siger jo ofte at interessen for håndarbejde springer hver anden generation over og min farmor var utroligt dygtig og syede for folk og broderede for Eva Rosenstand og strikkede og kunne alt ligesom jeg. Min mor kan også godt men gør det ikke og datteren vil også gerne og kan godt men gør det heller ikke- så det ville ikke undre mig at Caroline kommer til at lave håndarbejde.