mandag den 14. januar 2013

En musekjole til Caroline i et års fødselsdagsgave og et mål på vejen er nået.

 

Musekjole til Caroline. Strikket i Drops alpaca- som vanligt er farven noget mørkere i virkeligheden, men fotografere man i sne kan den farve ikke komme frem.


Musekjolen er en forlængelse af Hjemme i min mosters hus musetrøjen i bogen af samme navn af Annette Danielsen.

Jeg tror den bliver et hit- ikke mindst fordi musene har små snuder - en strikket knude. Jeg overvejede et øjeblik at strikke lidt store grønlandske glasperler ind i øjnene og snuden, men det vil jeg gøre en anden gang.

Et delmål på vejen er nået i dag---jeg har tabt de første 10 kg efter jeg var indlagt med en forbigående blodprop i hjernen i slutningen af april sidste år. Jeg er lidt stolt af mig selv. Så mangler jeg kun 12 cm i taljen og 10 kg før jeg ikke er i farezonen mere og måske kan komme af med noget af mit medicin.Jeg følger ikke nogen kur udover at spise rigtigt. Det virker selvom der er mange lange stop i vægttabet undervejs.



9 kommentarer:

Lydert sagde ...

Tillykke med vægttabet, det er godt gået. Jeg synes også, du har valgt den helt rigtige måde at tabe dig på, ved at tænke over kosten, holder vægttabet også.
Hvor er musekjolen blevet sød, jeg overvejer at strikke vesten til mit barnebarn

Lene sagde ...

Du er så sej, godt klaret, det er virkelig flot :-) Og det er da den smukkeste lillepigekjole barnebarnet får på.

Fríða sagde ...

sejt Karin med det vægttab! og kjolen blev supersöd, god idé med at forlænge vesten.
kh.fra Island
Frida

Kludemutter sagde ...

Det er godt nok flot med det vægt tab,sejt gået.

Skønne mus ;)

Yt

Ulla Røjkjær sagde ...

Hatten af for dig.. Du er bare sej....
Ps: skøn kjole

Kirsten sagde ...

Stort tillykke med dit vægttab - hele 2 numre ned i størrelse - godt gået! (Man plejer at sige en størrelse pr. 5 kg)

Fin lille fødselsdags kjole!

Lis sagde ...

Tillykke med det fine vægttab. Det er også den rigtige måde at tabe sig på, frem for at følge en kur og måske sulte sig selv.

Sød lille muse kjole du har strikket til den lille.

Kh. Lis

dqpage sagde ...

Hvor er den kær med de mus :o)

Karin Grøn sagde ...

Tak for alle jeres søde hilsner. Det med vægttabet er sådan set bare en lille parantes, for det har jo stået på siden 1. maj og det har stået stille siden september men julen tog lige de sidste 3 kg, men sådan er det jo når man har rigtigt travlt.
Kjolen er jeg sikker på bliver et hit for Caroline elsker sin alpacavest/undertrøje med sjove knapper og kan få timer til at gå med at sidde og undersøge dem. Så de små musenæser bliver sikkert også en herlig beskæftigelse.