lørdag den 14. juli 2012

Et lynhurtigt sjal til en ung pige- eget design- strikket i bomuld-uldgarn fra Holst og fra Garnudsalg

 Vi skal til studenter/indflytterfest  i dag og besøge vores bedste  venner, der er flyttet ned i landet og hvis ældste er blevet student. Lillesøster skal jo imidlertid ikke snydes for gaver, så jeg har lige gjort et lille tørklæde/minisjal til hende i ecrufarvet Coast fra Holstgarn og en lyseblå og petrolfarvet Blackhill uld/bomuld  fra Garnudsalg- samt en hel masse knapper i blå nuancer.
 "Olga uden hoved" fik lov at prøve det- og tørre det
 Bagsiden af Olga
 Kanten er strikket i firkanter i retstrikning- man skal holde tunge lige i munden på bagsiden, men så bliver det også pænt. Derpå er der syet små knapper i forskellige blå farver, som blinker, når man har det på- ikke på pling-pling måden men diskret som i perlemorsknapper selvom det er hetl almindelige knapper.
Forneden har jeg lavet an kvast af knapper--- håber det holder.
Jeg syntes det blev for "pænt" til en ung pige på 17 år, så der skulle lidt spræl på.
Foroven er der også lige en lille trekant af forskelligtfarvede knapper.
Designet er helt og aldeles mit eget og man er fri til at kopiere det lige så tosset man vil.

Nu venter så min første KAL fra Westknit på Ravelry. Det bliver spændende. Tror jeg skal strikke lidt på venjen ned-- der venter vist en kø ved tunnellen efter først Bane Danmark og et finsk fragtskib og siden Vejdirektoratet og sidst flyselskaberne  har  afskåret Vendsyssel fra resten af landet. Jeg ved heldigvis at de måske har åbnet begge rør her i weekenden, så jeg håber vi slippper lettere i dag- men ellers må jeg jo strikke mens vi holder i kø- så går tiden jo med noget fornuftigt. God sommerlørdag til alle ude i Blogland.

5 kommentarer:

dqpage sagde ...

Nej for et sødt sjal !
Det er godt vi Vendelboer kan finde på råd ..
- og der er jo stadig Hals-Egense ;o)
men tunnelen skulle nu være åben her i weekenden.
Hvad har flyselskaberne fundet på ?
god tur sydover.
hilsen Mona

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Det er et rigtig fint sjal . God ide at bruge knapper på den måde. Den sjal bliver hun glad for.

Knus Ingrid

Pia sagde ...

Det er vel nok fint til en ung pige. Ideén med knapper er sjov.

Unknown sagde ...

Sødt og smart sjal ;-)

Karin Grøn sagde ...

Monaelisabeth- Du har ganske ret- der er ganske rigtigt færgen i Hals. Forleden var der 2 timers ventetid selvom der kun er 5 min overfart og de sejlede i dobbeltdrift--- men vi kørte lige igennem så nu er der igen åbent for bilister- flyene er blevet meget dyre og der få afgange efter Cimbrer ikke længere er der til at konkurrere. ----------------------
Ingrid- jeg tror også hun blev glad for det.
-----------------------------------
Pia- jeg fik lige ideen til at få lidt spræl ind.
-----------------------------------
Siffe- tak skal du have- jeg er også ret tilfreds.