søndag den 20. november 2011

Strikkede firkantfutter med dominostrikket for og bagstykke og ekstra såler

Filtede futter med røde ekstrasåler indeni
Der er dominofirkanter både fortil og på bagsiden. Læg forresten mærke til primulaen der blomstrer- den er helt galt på den- den har blomstret fra juli og til nu sammen med sine små venner jeg købte billigt i Bilka i marts- uden blomst.

Datteren har nu også slidt sine filtede futter op og hun og kæresten KAN ikke leve uden, så nu blev der et par mere færdige. De mangler lige en skindsål men jeg har strikket et par ekstra såler og filtet dem og de skal så også sys fast. Så håber jeg de holder lidt længere.
Jeg har skiftet garn til Woolgarn fra Stof og stil der strikkes på p nr 4 og som filter fantastisk.

6 kommentarer:

Lavendel sagde ...

Det er nogen flotte farver.
Jeg har haft primulaer, der blomstrede hele vinteren...ja ikke de to sidste vintre...men ellers. De er fantastisk hårdføre og små glædebringere i kulden.

Karin Grøn sagde ...

Jeg har i hvert fald fundet ud af at det skal være en praktisk farve undtagen på oversiden, for de er svære at vaske rene igen i filt. Glæder mig over de små primula men har ikke før oplevet det med den type man normalt køber i handelen men med de små gammeldags hårdføre stauder.

Lis sagde ...

De er rigtig flotte. Gode farver.
Hvor har du fundet opskriften ? Den kunne jeg godt tænke mig at prøve, for jeg fryser sådan om fusserne.

Sej blomst at den sådan vil blomstre i lang tid.

kh. Lis

Karin Grøn sagde ...

Mønstret finder du her http://1.bp.blogspot.com/_8teu4U9K5cA/RuRp-mHUgSI/AAAAAAAAAHc/uwBwDc1Y75M/s1600-h/tofler_oppskrift.jpg
Dominofirkanterne skal vende hver sin vej, hvis du vil have dem med. og du strikker bare en sål der passer indeni inden du filter og filter så det hele i 4 dele, så kommer det til at passe

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Wauh, sikke lækre filtede futter. Dejligt når kulden rammer os.

Karin Grøn sagde ...

Anne-Mette- de unge tror som sagt ikke de kan leve uden.