fredag den 1. juli 2011

Mermaid til min mors 80 års dag

Mermaid- nu med indhold. Min far ser beundrende på min mor- som han plejer....


Ryggen har jeg trukket ca 4 cm længere, da jeg blokkede den, og den skjuler min mors bule på ryggen og den er lige lang hele vejen rundt på den måde


Hun viste den stolt frem til højre og venstre og blev meget glad.


Min mor fyldte 80 år den 28. juni og hun blev behørigt fejret af 5 gode venner og den nærmeste familie- børn, svigerbørn, børnebørn og et enkelt oldebarn. Festen blev holdt på Havkatten i Hals, der ligger lige ved siden af færgelejet, så oldebarnet på to brugte det meste af dagen på at styre færgetrafikken ved at sige hvilken vej den skulle sejle. Det var en rigtig sommerdag med folk i sommertøj, og mænd der hurtigt bad om at smide slips og jakker og være i opsmøgede skjorteærmer og med masser af sang og musik og taler og historier der blev læst. En helt igennem vellykket dag.

12 kommentarer:

Ulla Røjkjær sagde ...

Hvor er det en smuk Mermaid til din mor.
Tillykke med hende

Pia sagde ...

Den er vel nok blevet flot. Og dejligt din mor kan li´ den og så passer den hende fint.

Unknown sagde ...

Hvor er den fin og den klæder din mor super godt. Hun er i øvrigt en meget flot 80 årig.

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den klær din mor utrolig flot..Hun er en meget flot 80 årig.;)

Lydert sagde ...

Den er vel nok flot til din mor, og man kan se, hvor glad hun er for den

Strikkeheksen sagde ...

Sikken en smuk 80-årig - det lyser jo ud af hende, at hun er forelsket i den Mermaid. Tillykke med hende :-)

Hygge-Strik sagde ...

Hvor er hun skøn i sin Mermaid, den klær hende virkelig godt.

Karin Grøn sagde ...

Tak for jeres roser om min mor--- ja--- hun er en smuk kvinde og har altid været det--- hun blev nr 2 i Miss Aalborg i 1951 - året før min far og mor lærte hinanden at kende--- og han stemte ikke på hende---det har han vist fortrudt mange gange siden. Hun blev meget glad for den og syntes heldigvis også godt om brochen af en glasperle i samme farve og i gummi og træ--- lidt kontroversielt til en 80 årig, men hun syntes den var flot og passede godt dertil.

Irene sagde ...

Til lykke med din mor! Det er en fin Mermaid du har strikket til hende, og hvor ser hun glad og frisk ud:-)

Karin Grøn sagde ...

Irene-- ja hun fejler heller ikke noget som helst- tager ingen medicin og har ikke været på sygehus siden hun fik min søster og mig for 55 år siden--- så hun er heldig men vil helst være hjemme og gider ikke rigtigt så meget mere, men sådan er det jo at blive gammel.

Helle : sagde ...

Ups jeg er bagefter. Tillykke med din mor og hvor er den trøje fin til mor.

Lis sagde ...

Tillykke med din mors fødselsdag.
Det er ihvertilfælde meget tydeligt, at din mor blev glad for Mermaid. Den er også blevet rigtig flot.

Kh. Lis