lørdag den 18. december 2010

Gave til en fremmed gæst juleaften.

Pandebånd i snoninger og Burberry inspireret halsedisse( fundet på Ravelry)
Halsdissen kan trækkes lang eller smal og kan tages op over hovedet som en hætte.

Juleaften skal vi være mange i forhold til hvad vi plejer. Vi bliver 8 da begge vores børn og mine forældre kommer men datterens kæreste og en af deres teatervenner skal også holde jul hos os. Det er en dame på min alder, men indenfor teaterverdenen er der ikke rigtigt nogen aldersgrænse- der handler det mere om kemi, der jo er altafgørende på scenen og man kommer rigtigt tæt på hinanden når man skal spille forestillinger, så det glæder vi os til. Hun skulle holde jul alene og det skal ingen jeg kender, hvis jeg kan gøre noget til at det bliver anderledes.

Da jeg ikke kender hende ret godt har jeg strikket en lille halsedisse i dobbelt uldgarn på p nr 6 af noget garn fra lageret og strikket et lille pandebånd til, så nu håber jeg hun bliver glad for det her i kulden. Måske når jeg også et par pulsvarmere, men nu får vi se.

Opskriften findes på Ravelry som Burberry inspired Cowl.

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

flot sæt til en fremmed gæst. og dit sjal er så smukt :-D

Fríða sagde ...

sikke en dejlig gave at få, særligt fra én man ikke kender og sikkert ikke venter nogen gave fra.
kh.fra Island
Frida

Kisser sagde ...

Sød og næstekærlig omtanke for dine medmennesker. Flot sæt du har strikket til din ukendte gæst.

Lavendel sagde ...

Sådan er du bare - betænksom og gæstemild! Fler af din slags, om jeg må be'! knus og glædelig jul til jer alle!!!!!

Karin Grøn sagde ...

Anne- det er nu dejligt når lagergarnet kan gøre nytte og nettet er jo fantastisk til at finde mønstre på.
-------------------------------------
Frida- ja men når man ikke har nogen at holde jul med får man jo heller ingen gaver og sådan skal hun jo ikke have det.
-------------------------------------
Kisser- jeg plejer at sige at grunden til at Vorherre ikke kun satte et menneske på jorden er, at vi er her for at hjælpe hinanden. Jeg håber hun bliver glad for det.
Man kan dårligt andet når det sner og sner og er hundekoldt.
-----------------------------------
Lone- ja det er jeg nok- jeg forstår heller ikke altid andre mennesker og slet ikke dem der misforstår det. NÅ dem om det- de kan bare blive fri kan de. Knus og glædelig jul også til dig.
Håber du får en dejlig jul selvom du har fået en julegave på forskud i form af et barnebarn.

Lydert sagde ...

Hvor er det dejligt at 'kende' et menneske med et stort hjerte. Flot gave du har lavet
Rigtig glædelig Jul til dig og dine

Karin Grøn sagde ...

Jeg ved ikke om jeg har et stort hjerte, men jeg synes bare ikke nogen skal sidde alene den aften. Det tror jeg må være trist, så jeg håber at gøre en forskel på mit lille plan. Tak for de søde ord og en glædelig jul og et godt nytår til dig og dine også.

Lady M sagde ...

Hej Karin!

Tusind tak for en hyggelig juleaften med alt hvad der hører sig til. Og rigtig mange tak for gaven :-) Den er meget anvendelig i denne kulde.

Hilsen "Den fremmede gæst"

Lady M sagde ...

Hej igen

Jeg ville også lige sige, at jeg synes det er en flot gestus, at åbne sit hjem og familie-jul for en næsten fremmed.

lone.g sagde ...

Kære tante grøn
Sikke en flot omtale du har fået dig hos Claus Dalby i dag. Smukke ord og et meget smukt billede, I klær hinanden dig og blomsterne ;-)
kh lone.g
ps glæder mig til at følge dig her

lone.g sagde ...

godt med et stort hjerte og husrum. Stor respekt for dig!
kh lone.g

Tove sagde ...

FLOT sæt, du har lavet til gæsten, Karin !!
Og FLOT gjort af dig !!
Kan du huske navnet på pandebåndet - inde på Ravelry - for det kunne jeg godt tænke mig at lave ?
Kh Tove