lørdag den 19. juni 2010

Lidt skærsommerstemning fra vores have

Vores lille terasse og stenbeddet.
Det trekantede bed under blommetræet med phlox , stjerneskærm og jakobsstige og i midten en rødbladet staudeclematis. Engelsk cottagegardenstil holder jeg meget af i haven og nu begynder den at lykkes.
Mine dejlige lupiner under kirsebærtræet. Faktisk er der i midten mit Shakespeare bed- idet frøene til de planter er købt i Shakespeares hus i Stratford upon Avon.

Lidt af min storkenæbssamling

Vores Ulfsrøn i aftensol med alunrod, roser, klinte, storkenæb, knopurt og katteurt.

2 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Sikke dejlige havebilleder, fru Grøn, tanken går præcis til engelske småhaver (ikke fordi din have er lille, men i modsætning til de store parkhaver), så det er da lykkedes til fulde at skabe den rette stemning :-)

Din Vestpå er et pragtstykke - den bliver vist god her i sommerkulden ;-) og brochen passer perfekt :-)

Karin Grøn sagde ...

Hej Lene.
Jeg ved godt at jeg ikke har 3 kvm have som i Blenheim hvor man kan blive væk og der kører et lille tog, så man kan komme ud til sin rosenhave(!!) men præcist de små haver som f.eks den ved Shakespeares hus eller hans kone Ann Hathaways hus er inspirationskilden- med andre ord privathaver.
Jeg tror også vesten den bliver perfekt her til sommer.