søndag den 11. januar 2009

Barnevognstæppet i Økould færdigt



Den første Amaryllis er i blomst- smuk og enkel


Se lige min smukke Amaryllis, der har skiftet navn og i dag hedder Hippeoastrum, der betyder hestestjernen!!. Nå vi kan også kalde den de 4 verdenshjørner selvom den har mange flere.



Blå fresier i enkeltvaser i januar

Jeg har brug for blomster i øjeblikket, så da jeg var i Dronninglund og købe tilbudsgarn til en bestilt cirkeltrøje til min datters fødselsdag i april, så jeg lige et bundt blå fresia, der nu er fordelt med en enkelt gren i en masse enkeltvaser fra Ikea, der pyntede bordet til vores sølvbryllup. De står nu fint rundt i huset og dufter vidunderligt her i vintervarmen.

Det økologiske barnevognstæppe er færdigt


Hurra, så blev barnevognstæppet færdigt og vasket og blokket.

Manden var godt nok ude at hente ekstra garn, for jeg var nødt til at ændre mønstret med to masker i hver side---- skulle det nu betyde noget ?????--- ja det det betød, at jeg kom til at mangle et helt mønster og en kant foroven- dvs et halvt nøgle garn.

Heldigvis var den butik, der holdt ophørsudsalg i december ikke lukket alligevel. men kører videre i Frederikshavn med garn og broderi og dametøj, så hurra for det.

450 g økologisk uld fra OOE - 1x1 m varme


Yes--- første projekt i 12 projekterRavelry er klar.

I går havde jeg også besøg af en af vores andre webstrikkere, der bor i nærheden. Hun var her for at vise mig sine FLS trøjer. Hun har strikket dem på en lidt anden måde, og ændret mønstret bl.a. ved halsen med bl.a. retstrikning og forkortede rækker. Desuden viste hun mig et par link på Ravelry som jeg nu også er tilmeldt Jeg har garn til nogle stykker, så jeg kom i gang i aftes til en god film, men det var ikke en god kombination. Det gik faktisk ret galt med at læse mønstret og starte op selvom jeg har strikket oceaner af babytrøjer i raglan med start fra halsudskæringen. Nu tror jeg det hele skal trævles op og så starter jeg forfra og koncentrerer mig til noget klassisk musik i formiddag.

12 kommentarer:

Samtal från min trädgård sagde ...

Hej Tante grön. Jeg skriver det også her, opdagede at du havde gjort endnu et indläg, som jeg ikke så först, du har fået en udfordring på min blog.

Kludemutter sagde ...

Skønne blomster, det trænger man til her i januar.
Dejligt med besøg og nye input.
Yt.

Strikkeheksen sagde ...

Flot tæppe, det ser blødt og lækkert ud :-) Jeg har også en mani med blomster i januar!

damsgaarden sagde ...

Hvor er det blevet fint dit barnevognstæppe, det vil jeg huske på for hvem ved, måske jeg får brug for et en skønne dag :-))

Mariann sagde ...

Flotte blomster, og et rigtig dejligt tæppe. Heldigt at der stadig var garn at få :-)

Anonym sagde ...

Jeg tror vi er rigtig mange, der har trevlet op og begyndt forfra til FLS'en. Jeg har i hvert fald!

Hvor ser tæppet indbydende ud, det skal nok vække glæde.

Helle : sagde ...

Det er bare skønt dit tæppe, tror at den lille bliver holdt dejlig varm i den skønne uld. Blomster kan man ikke undvære lige nu.

Unknown sagde ...

Tæppet er meget dejligt ! En heldig baby, der vil blive holdt varm i et tæppe uden giftstoffer :-)
Blomster, dem må vi ha :-)

Madame sagde ...

Hvor er det blevet smukt, Karin! Det er et skønt mønster, du har valgt til barnevognstæppet! Og det lyder dejligt med en duft af fresia :-)

May Anna sagde ...

Smukt tæppe, det ser ud til at være fnuglet.
Nye blomster synes jeg også hører til, når alt julehalløjet er pakket ned.

damsgaarden sagde ...

Kig lige forbi, der ligger en gave til dig:-)

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Din hvide amaryllis er fantastisk flot. Lige rette tidspunkt den blomstrer på - her i det mrøke og grå januar.
Lækkert babytæppe.
Held og lykke med din datter. Godt at hun (og sønnen) har så god en støtte og opbakning fra jer.
Mange hilsner
Anne-Mette